„Телематик“ ще плати дивидент от печалбата за 2021 г.

„Телематик Интерактив България“ ЕАД, собственик на лиценза на платформата за казино и спортни залози PalmsBet, ще разпредели дивидент още тази година от печалбата за 2021 г.

Това обявиха от ръководството на компанията на уебинар, на който дружеството беше представено пред потенциални инвеститори и медии във връзка с предстоящото първично публично представяне на акции. Процесът започва на 14 февруари.

Дружеството залага в устава си 40% от печалбата да се разпределя като дивидент всяка година. Засега има данни за финансовия резултат към края на деветмесечието на 2021 г., който е малко над 14,4 млн. лева печалба в сравнение с 4,937 млн. лева към края на деветмесечието на 2020 г.

До края на юни ще бъде проведено и общото събрание на акционерите в дружеството, на което дивидентът ще бъде гласуван.

Няма да се продават повече собствени акции

Съгласно проспекта на „Теламатик“ на инвеститорите ще бъдат предложени 400 хил. нови акции на компанията, а при интерес ще бъдат продадени и до 400 хил. съществуващи акции. В отговор на въпрос Мило Борисов, един от собствениците на дружеството, коментира, че няма да продава повече съществуващи акции.

По думите му от първоначалните разговори с инвеститори е станало ясно, че ще има интерес към емисията от големи инвеститори. Затова и се предлага продажбата на допълнителни акции, така че да се привлекат и повече по-малки инвеститори и да „има повече ликвидност“ по думите му.

Борисов подчерта, че с дебюта си на Българската фондова борса (БФБ) „ще покажем, че нашият бизнес е прозрачен, социално отговорен и има потенциал за развитие в България и на други територии“.

Средствата, които компанията набере на борсата, ще се използват за развитие на нови пазари – основно Перу и Украйна, които са по-слабо развити и не толкова наситени с конкуренция.

Латинска Америка – ключов регион за компанията

Другият собственик на компанията – Роси Маккий, която е сестра на Борисов, коментира, че Латинска Америка е важен регион за компанията, не е достатъчно добре развит и има голям потенциал. Според данни на H2GC онлайн хазартът в Латинска Америка е 2% от световния, генериращ изпреварващ годишен ръст от 19%.

Конкретно Перу е познат пазар на дружеството, тъй като то има офис и екип там от 2008 г.

От 2019 г. „Телематик“ се разширява в региона – в Перу, Мексико, Аржентина, Колумбия и Чили, с продуктите на дружеството си „CT Interactive“, което прави игри. Игрите, по нейни думи, вече са разпознаваеми както сред операторите, така и сред потребителите.

Тази година ще стартират онлайн операциите на компанията в Перу. Страната е избрана не само заради пазарната ситуация, а и заради благоприятната демографска картина и големият процент платежоспособно пълнолетно население, сред което преобладават млади потребители.

При благоприятно стечение на политическата ситуация през 2023 г. „Телематик“ ще разгърне операциите си и в Украйна, допълни Борисов. Предстои експанзия и на европейския пазар чрез B2B сегмента, т.е. чрез интегратори, които разпространяват игрите на компанията на други сайтове. От януари компанията вече оперира и в Кения, за което се е подготвяла през последната повече от година.

Рязък ръст на приходите и печалбата

„Телематик“ отчита силен ръст на приходите и печалбата в последните години.  

Изпълнителният директор на дружеството Лъчезар Петров, коментира, че се отчита 40 пъти ръст на приходите в периода 2018-2021 г. Активната клиентска база нараства около 34 пъти, допълва той.

От отчетите на компанията се вижда, че за периода януари-септември 2021 г. приходите от залози възлизат на 53,9 млн. лева спрямо 17,638 млн. лева за същия период на 2020 г. За цялата 2020 г. приходите от залози са за над 28,4 млн. лева, а за 2019 г. – 4,6 млн. лева.

Експоненциално расте и печалбата – от 287 хил. лева за 2019 г. до почти 7,4 млн. лева за 2020 г. до 14,4 млн. лева за деветмесечието на 2021 г.

Разходите са с по-бавен растеж, който се определя изцяло от разходите за външни услуги предвид и експанзията на компанията през интегратори, които събират такси, както и заради маркетинга. По-сериозно разходно перо са и данъците и таксите.

За деветмесечието на 2021 г. например разходите за външни услуги на дружеството достигат 23,5 млн. лева спрямо 7, 132 млн. лева за същия период на 2020 г. От тях разходите за доставчици на игри са за 8,285 млн. лева спрямо 3,264 млн. лева, за реклама възлизат на почти 10,5 млн. лева спрямо 2,784 млн. лева, за консултантски услуги са за 163 хил. лева спрямо 9 хил. лева, банковите такси са за 3,664 млн. лева в сравнение с 811 хил. лева и т.н.

Към 30 септември 2021 г. компанията е платила такси по Закона за хазарта в размер на над 10,7 млн. лева при под 4,4 млн. лева за същия период година по-рано.