В началото на 2022 г. „Телематик Интерактив България“ ЕАД планира да придобие публичен статут и така да стане първата българска компания от онлайн игралната индустрия, листната на Българската фондова борса.
Да си пионер в една индустрия, която в глобален мащаб расте с двуцифрени проценти, не е лесно. Дружеството, което през 2018 г. взима лиценз за спортни залози и започва да развива бранда „Палмс бет“, гледа на тази смела стъпка като на възможност да затвърди репутация си на стабилна фирма с отговорно поведение.
„Основната цел и причината да предприемем този ход е, че това ще даде един по-различен облик на компанията. Всяка фирма, която е на борсата, е прозрачна. Плановете за развитие на нашата компания включват и разгръщане на различни територии, а излизането на борсата ще помогне за тяхното осъществяване“, казва главният изпълнителен директор на ТИБ Лъчезар Петров.
„Сайтът eCasino стартира през далечната вече 2014 г. с малък екип, който имаше амбициозната задача да превърне една прохождаща компания в успешен бизнес. През 2018 г. ребрандирахме фирмата на „Палмс бет“, като същата година получихме и лиценз за спортни залози. От тази дата до днес компанията оперира под бранда „Палмс бет“ с два лиценза – за спортни събития и за онлайн казино игри. През 2021 г. акционерите в лицето на г-н Мило Борисов и неговата сестра Роси Маккий взеха решението компанията да стане публична.“, добавя той.
Лъчезар Петров е в игралната индустрия от около четиринадесет години. Той започва работа в групата компании през 2013 г. като мениджър на новооткрит наземен обект. Не много време след това поема група игрални зали. Две години и половина е част от екипа, отговарящ за наземната операция. След това е поканен от г-н Мило Борисов да се присъедини към едва проходилия онлайн сайт на компанията. В рамките на шест години извървява пътя от казино мениджър до изпълнителен директор на дружеството, което стои зад „Палмс бет“.
Дигитализация и бързо развитие
„Телематик Интерактив България“ преминава през бурен период на развитие през последните няколко години благодарение на ускорените темпове на дигитализация.
„Последната година ни демонстрира как едно десетилетие на дигитална еволюция може да се случи само за няколко месеца. Навиците на потребителите се промениха и преминаха основно в онлайн пространството. Пандемията определено катализира процесите, но тя не е основният фактор за постъпателното развитие на бранда Палмс бет“, споделя Петров.
Той посочва, че подемът при бранда е започнал още в началото на 2019 г., като бързото му развитие се дължи на млад отбор от професионалисти и висококвалифициран мениджърски екип, които са направили бранда сред най-популярните в България.
„Над 90% от ръководителите на отдели са с нас от самото начало. Това показва добър климат за работа. Голяма част от успехите ни се дължат на това, че г-н Мило Борисов ни дава свободата да взимаме решения и да реализираме идеите, които имаме“, добавя Петров, като пояснява, че екипът на компанията вече наброява около 100 души.
Конкурентно предимство
ТИБ може да се похвали с продуктова гама, която е отражение на последните технологични новости в игралната индустрия, както и на задълбочени проучвания на пазарите, на потребителските вкусове и предпочитания.
„Това, което ни отличава от другите е, че имаме собствен продукт в лицето на платформата, върху която е изграден сайта. Възможността операторът да работи със собствена платформа е невероятно предимство, което дава голяма гъвкавост и бързина“, казва Петров.
Компанията развива направление, което е ориентирано в посока „бизнес към бизнеса“ (B2B) То се занимава с производство и реализация на онлайн слот игри.
„Посредством дистанционния игрален сървър доставяме собствено игрално съдържание с нужната архитектура и функционални компонентни, които се изискват за доставяне на игрални продукти по всички онлайн канали – мобилен, десктоп. Дъщерната фирма „СиТи Интерактив“, която е и B2B направлението в дружеството, продава съдържанието на оператори, които работят с крайни потребители. Така „Телематик Интерактив България“ успява успешно да развие два бизнес модела под един покрив“, обяснява Петров.
ТИБ работи само на регулирани пазари, а продуктите й се сертифицират в международни лаборатории.
„Потенциалът за развитие на B2B направлението СиТи Интерактив е огромен и тепърва предстои да се разгърне в още по-голям мащаб. За предходната 2020 година компанията отбеляза рекорден ръст от 150% в приходите, в сравнение с 2019 г. Предвиждаме в най-близко бъдеще да стъпим на нови пазари, предстоят и нови партньорства, като в същото време продължаваме да работим в насока да затвърждаваме позициите на компанията на вече съществуващите ни маркети“, допълва Лъчезар Петров и добавя, че в момента игралното съдържание на компанията е достъпно на над 700 онлайн оператора в Латинска Америка, Европа, Африка.
България и отвъд
„Телематик Интерактив България“ вижда голям потенциал за развитие на българския пазар, който е динамичен и растящ с бързи темпове.
„Българският онлайн хазарт е на доста високо ниво. Предвид естеството на нашия бизнес, всяка година посещаваме десетки изложения и срещи на световните оператори, организатори и производители от бранша. Нашият онлайн хазартен бизнес е доста по-развит от този в много страни. Има неща, които в други държави се считат за иновативни, а в България се прилагат от доста време“, разказва Петров.
ТИБ има планове да излезе на три външни пазара в рамките на до две години. За два от тях вече има разработени планове, а третият е въпрос на обсъждане. Петров се надява в рамките на първото тримесечие на следващата година и той да бъде набелязан.
„Телематик Интерактив България“ е социално отговорна компания, която стои зад каузи с широк обществен резонанс, каквито са спонсорството на ПФК Левски, подпомагане на отбора на Златните момичета и на техния бенефис, подпомагане на културата и млади музикални таланти, както и каузи, свързани със защита на природата.
Copyright © 2024 | Telematic Interactive. All rights reserved.